Lapista lähihoitajalta saatua palautetta.
Kysymys: Millaisen koulutuksen olet saanut Sävelsirkun käyttöön?
Vastaus: Olen saanut koulutusta sekä puhelimen kautta, että henkilökohtaisesti.
Kysymys: Miten hyvin Sävelsirkku soveltuu kotihoidon työkaluksi tukemaan asiakkaan aktivointia? Kerro mielestäsi hyödylliset ja/tai turhat toiminnot.
Vastaus: Tosi hyvin soveltuu kotihoidon työkaluksi, olemme työyhteisössä käyttäneet sitä sekä suunnitellusti, että spontaanisti. Kappaleet voisivat olla soittolistoina, jolloin asukkaat saisivat kuunnella niitä itsekseen.
Sentinan kommentti: Tämä ominaisuus löytyy ohjaajalisenssistä, jolla suosikkilistoja voidaan tehdä rajaton määrä nimellä tallentaen.
Kysymys: Kuvaile asiakkaan kuntoisuutta ja kuinka Sävelsirkun harjoite vaikutti asiakkaan vointiin?
Vastaus: Emme ole vielä käyttäneet voimisteluohjelmia, mutta olemme kyllä tutustuneet niihin. Vaikuttivat oikein hyviltä.
Kysymys: Sana on vapaa. Muita tärkeitä käytössä ilmenneitä huomioita.
Vastaus: Asukkaat tykkäävät kuunnella Sävelsirkkua, varsinkin uutispätkät ovat mieluisia.
Kysymys: Ovatko Sävelsirkun eri toiminnot mielestäsi ymmärrettäviä käyttää?
Vastaus: Kyllä on.
Kysymys: Onko ohjelman käyttö mielestäsi helppoa ja vaivatonta, jos ei kerro miksi?
Vastaus: On tosi helppokäyttöinen, voisi periaatteessa opettaa asukkaat käyttämään sitä itsenäisestikin.
Kysymys: Miellyttääkö ohjelman ulkonäkö ja onko painikkeiden (toimintojen) kuvakkeet tarpeeksi selittäviä?
Vastaus: Kyllä miellyttää, ei ole mitään moitittavaa.